Egy csomót olvasok... szemetet is

Vannak olyan könyvek, melyekben a legjobb részek a fedő- és a hátlap. Mások örökké veled vannak. Beszélgetek, írok, szerkesztek, nevetek... és olvasok. Sokat. Hogy mit találsz itt? A megszámlálhatatlan sokból néhány mesegondolatot, cselekményleírást, oldalszámot és kalandot.

2010. november 9.

Weöres Sándor: Ének a határtalanról


Amikor még senkise voltam,
fény, tiszta fény,
a kígyózó patakokban
gyakran aludtam én.

Hogy majdnem valaki lettem,
kő, durva kő,
hegylejtőn jég-erezetten
hömpölygetett nagy erő.

És végül élni derültem,
láng, pőre láng,
a szerte határtalan űrben
mutatom valódi hazánk.

Weöres Sándor (1913-1989) korokon átívelő művészetének a központja talán maga a mese volt; a hit abban, hogy létezik szépség, eszménykép, amitől távol esik és elhatárolódik minden szinten a politika, a történelem kétes és beteg hatalomvágy és annak gondolatvilága. Weörös Sándor az esztétikai szépséget választotta és használta merészen a lírájában.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...