Egy csomót olvasok... szemetet is

Vannak olyan könyvek, melyekben a legjobb részek a fedő- és a hátlap. Mások örökké veled vannak. Beszélgetek, írok, szerkesztek, nevetek... és olvasok. Sokat. Hogy mit találsz itt? A megszámlálhatatlan sokból néhány mesegondolatot, cselekményleírást, oldalszámot és kalandot.

2010. augusztus 28.

Tandori Dezső: Bűnös-szent lófogadás. Szakregény a lófogadásról

"Bűnös vagyok-e vagy szent?
Bűnös vagyok, annyi szent!"

"Tégy túl az ép eszeden.
Járj túl az életeden."

"Hadd tanusítsa ez a könyv, hogy értettem valamihez a világon.
Jellemző módon olyanhoz, amihez nem lehet."

Hogy találtam rá: A Jaffa Kiadótól kaptam sajtóajándékként.

Miért: Felüdülésképp vettem le a polcról, aztán azt vettem észre, hogy kacagok.

"Ne bízzuk piára, csapjunk át lírába!"
Mivel is kezdjem? Nem könnyű Tandoriról, illetvce a műveiről írni, mert ő maga sem egy könnyű ember. Tandori a maga könnyed, magának alkotta világában éppúgy kötődik és ragaszkodik az élet fennköltségéhez, patetikusságához, mint a gyakorlati mivoltához, a mindennapi banalitásához.

A Bűnös-szent lófogadás. Szakregény a lófogadásról című próza, regény, szakregény, nem tudom, mi pontosan, pont arról szól, amiről úgy amúgy soha nem olvasnék. Nem a lovakkal vagy a lófogadással van bajom, sőt, éppen csak nem járok ki a lovira, nem figyelem árgus szemekkel a sportfogadási oldalakat; vajh ki lett a befutó, és miért pont ő.
Persze azt készséggel elhiszem, hogy a szerző többet tud a témáról, mint én, de azért a szakavatottság hiánya szembeszökő. Csakhogy Tandori Dezsőt nem azért olvassa az ember, hogy megízlelje a szakkönyv mibenlétét, hanem hogy szórakozzon, élvezze a nyelvi játékok tobzódását.

Eredeti cím: Tandori Dezső: Bűnös-szent lófogadás
Kiadó: Jaffa Kiadó
Megjelenés: 2007
Oldalszám: 232

Tetszési index: 76%

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...