Egy csomót olvasok... szemetet is

Vannak olyan könyvek, melyekben a legjobb részek a fedő- és a hátlap. Mások örökké veled vannak. Beszélgetek, írok, szerkesztek, nevetek... és olvasok. Sokat. Hogy mit találsz itt? A megszámlálhatatlan sokból néhány mesegondolatot, cselekményleírást, oldalszámot és kalandot.

2010. augusztus 26.

Fióktól a könyvesboltok polcáig - interjú beninával

 
benina alig egy éve kezdett internetes regényeket írni, és egy ifjúsági regénykiadó máris lecsapott rá. Kalandos romantikus történeteit több száz olvasó követi nyomon folyamatosan, tinédzserek, idősek, nők és férfiak egyaránt.



Nem először beszélgettem beninával, ezért csöppet sem lepődtem meg azon, hogy a blog oldalairól megismert fiatal nő határozott, mégis önbizalomhiánnyal küzdő, okos, mosolygó és a világra kíváncsi. Benina úgy véli, az internet világa lehetővé teszi, hogy sokakkal beszélgetni tudjon, de hogy meg is ismerjék, ahhoz leginkább a műveit kell elolvasni. A háromgyermekes írónő önmagáról azt vallja, hogy az olvasói nélkül nem érne az egész semmit és pocsék celeb lenne, viszont élvezi a könyvkiadás minden pillanatát.

Hogyan lesz valaki lelkes ápolónőből misztikus regények írója?

Az írás mindig is szervesen kötődött az életemhez. Állandóan írogattam, de csak magamnak, soha nem mutattam meg senkinek. Az ápolónős munka kényszer volt, túlélni a mindennapokat, de ettől függetlenül szerettem csinálni.

Termékeny írónak számítasz?

Nem tudom, nagy átlagban ki számít termékenynek. Ha jólesik a történet, amin dolgozom, akkor egy tízoldalas fejezetet néhány óra alatt papírra vetek. Nincsenek kifejlesztett módszereim. Ahogy jön, úgy írok. Az ihlet pedig körülvesz, megérint, áramlik... Egy év alatt több történetet is megírtam, illetve publikálok jelenleg is a blogjaimban, emellett életem első kiadásra szánt könyve is elkészült.

Miért pont A Boszorka Fénye?

Tapasztalható, hogy a Twilight Saga árnyékában nehéz valami újat és figyelemfelkeltőt alkotni a modern misztikus ifjúsági irodalom terén. Szerettem volna, ha az olvasók kinyílnának az ismeretlen felé is, ezért megalkottam egy másfajta világot, amiben nincsenek vámpírok, viszont más „pulzusszám-növelő” lények annál inkább. Úgy éreztem, hogy a sok kimerített téma közül a boszorkányokról még tudnék újat mutatni.

Nagy titkolózás övezi A Boszorka Fényét, mit érdemes nagy vonalakban tudni róla?

A Boszorka Fényét trilógiának szánom, már el is kezdtem írni a második részét, ami A Boszorka Démona címet kapta. Az első részben megismertetek egy fiatal lányt, aki elveszíti apjaként szeretett tanítóját. Új mentorra szüksége van, mivel az ereje tiszta vérű boszorkaként még beteljesületlen, azonban Claire nem hajlandó a "pótlékkal" megbékülni. Egészen addig, amíg ki nem derül, hogy az új mentor érdemes a bizalmára... Míg a lány az érzelmeivel küzd, addig a sötét erők buzgólkodni kezdenek, és a tökéletes gyilkológépeket, a Zsoldosokat eresztik Claire nyomába. Az új mentor, aki félig démon félig boszorka, és veszedelmesen vonzó segíti a Zsoldosokkal, és ki tudja milyen veszélyekkel kikövezett úton Claire-t. Van benne minden: igaz-tiltott szerelem, életveszély, elemi erők, monumentális harc a túlélésért. És persze féltékenység. Leginkább ezek jellemzőek az első boszis könyvre.

Az interjú további része a LaFemme-Magazin.hu, A Tudatos nők magazinjának oldalán olvasható

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Mara!
Remekbe szabott lett ez az interjú.
Mindig kihozod az alanyodból a legjobbat. Tudom, mert tapasztaltam már, amikor elbőgtem magam neked. :)
Gratulálok az interjúalanyodnak is! Sok sikert kívánok neki.
D.Anita

Mara írta...

Örülök. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...